De eerste dagen in Bangkok en Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nienke & Anke Oostenbrink & Scheper - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Bangkok en Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nienke & Anke Oostenbrink & Scheper - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Bangkok en Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Nienke & Anke

14 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi!

We vonden het wel eens tijd worden voor een eerste update vanuit Thailand. We zijn hier inmiddels 4 dagen en het lijken er wel 40! De vlucht was echt superlang, het slapen ging eigenlijk voor geen meter, maar het eten was wel lekker. We kwamen midden in de nacht aan op het vliegveld van Singapore, waar we moesten rennen naar ons volgende vliegtuig. Na nog twee uurtjes kwamen we eindelijk aan in Bangkok en namen we de trein richting het centrum. Maarja, wij waren natuurlijk vergeten op te zoeken hoe we bij ons hostel moesten komen en heel toevallig was Anke (of Nienke) ook nog de kaart kwijtgeraakt, dus we waren al volkomen verdwaald en ook nog eens drijfnat omdat het echt tropisch vies warm is hier. Wonder boven wonder kwam er een jongen naar ons toe die ook naar ons hostel ging, wat echt heel toevallig was. Met z'n drieen deelden we een taxi die hij betaalde en zo kwamen we toch nog goed terecht. Het hostel zag er echt heel gezellig uit en de kamer was ook prima. We waren eigenlijk niet echt moe, dus hebben meteen maar wat rondgelopen. Ook nog even naar het bekende Kao San road geweest waar alle toeristen uit Bangkok samenkomen en ook dat zag er gezellig uit. Wel een enorme plensbui gehad, we stonden tot onze enkels in het water! Weer in het hostel wilden we toch maar even uitrusten en toen ineens vielen we in slaap, wat ook best logisch was omdat we al zo'n twee dagen niet geslapen hadden. Dus om tien uur 's avonds schrokken we wakker en wisten we niet meer of het nou dag of nacht was, vooral Nienke wist dat niet meer. Vrijdag naar Grand Palace en hele mooie tempels geweest en de hele dag op blote voeten gelopen omdat Nienkes slippers geknapt waren en Ankes slippers pijn deden. Nog even naar China Town geweest, wat echt super groot is. Daar wilden we ook eten, maar op de een of andere manier was alles dicht, dus toen besloten we maar richting hostel te gaan, aangezien het donker was en we ergens in de middle of nowhere waren. Maar geen enkele tuktuk wilde ons voor een normale prijs meenemen, dus ten einde raad sloften we op onze blote voetjes door de donkere straten. Opeens kwam daar een dik vrouwtje op een brommer aan, die zei dat ze ons wilde helpen. Voor een seconde dachten we dat dat misschien niet zo verstandig was, maar een seconde later zaten we met z'n drieen op de brommer dwars door het verkeer heen crossend. De vrouw was waarschijnlijk kleurenblind, want rood licht zag ze niet en misschien was ze wel gestoord, want ze bleef maar brabbelen en we snapten er niks meer van. Uiteindelijk zijn we afgezet, hoefde zij helemaal geen geld van ons en bleek ze heel aardig. Dus dat was een avontuur. Nog even wat rijst gegeten en via Kao san road naar huis gelopen. Iedereen kijkt ons hier trouwens heel erg aan, alle kindjes zwaaien naar ons en ze denken hier dat wij het niet doorhebben als ze over ons praten. Gisterochtend zijn we voor 30 eurocent in anderhalf uur naar Ayuthaya gereden met de trein. Wel een schattig stadje, heel anders dan Bangkok weer. We hebben wat over de marktjes heen gelopen en vandaag fietsen gehuurd en naar de floating markets gefietst met een vreselijke omweg. We zitten hier nu even in een internet cafe en gaan zometeen, als het een beetje donker wordt, de oude tempelruines bekijken, want dat schijnt s avonds heel mooi te zijn! Vanavond gaan we met de trein richting Khao Yai, een van de oudste national parks van Thailand en daar gaan we morgen waarschijnlijk een jungletrekking doen, dus daar hebben we heel erg zin in!

We hebben dus al een heleboel gezien en zijn eigenlijk de hele dag onderweg met steeds een fles water in onze hand. Omdat het zo warm is eten we heel weinig, maar tot nu toe gaat alles goed. Het is wel een raar idee dat wij hier nu echt zitten en ook nog heel lang, maar het is heel erg leuk en zijn heel blij dat we hier zijn!

Wordt vervolgd....

• 14 Oktober 2012 - 10:55

Tineke Van Althuis:

Leuk om wat van jullie te lezen! Zijn jullie nog niet uitgeweest? Wacht de fotos van de gevulde cocosnoten af! Veel plezier, groetjes Tineke

• 14 Oktober 2012 - 11:16

Nynke Anna:

Wat leuk jongens! Fijn om te horen dat jullie het goed hebben daar. Het is wel weer typisch iets voor jullie om op blote voeten door Bangkok te gaan lopen! Alsof dat verstandig is! Ik ben benieuwd of jullie voetjes ooit weer roze worden of eeuwig grijs blijven. En wat een geluk met dat vrouwtje! Jullie doen op de vijfde dag al gevaarlijk! Ik zou echt graag meewillen naar de tempelruïnes straks! Heel erg leuk! Haha op het moment dat jullie naar de oude Boeddha's gaan ga ik naar een hele nieuwe Boeddha, moet werken over driekwartier :( En morgen jungle ook zo leuk. Veel plezier :) En beetje voorzichtig! Heel veel liefs xx Nonkie

• 14 Oktober 2012 - 12:24

Richard:

Sawatdee kap....:) ..Geniet er maar flink van!! Het blijft voor mij/ons ook elke keer weer geweldig, maar vooral de eerste keer was echt super...zo'n groot cultuurverschil, verzengend heet, aardige mensen en heeeerlijk eten!! Gaan jullie ook nog naar Laos?? groetjes

• 15 Oktober 2012 - 22:53

Geert Van Bruggen:

Spannend jullie verhaal en levendig beschreven. Fijn dat jullie genieten. hier momenteel ook erg veel regen en koud.Dus maar genieten daar. liefs G

• 18 Oktober 2012 - 14:00

Ida Scheper:

Klinkt heel goed allemaal. Die eerste indrukken zijn best overweldigend! Bangkok is inderdaad vies warm, ook door de smog, want dat merk je echt wel.
    Kao San Rd, dat kennen wij ook. Inderdaad heel gezellig en je komt er heel de wereld tegen....
    Genieten dus, en tempels wat zullen er veel van zien...
    We blijven jullie volgen,
    Take care en lieve groeten
    Hylke en Ida

• 19 Oktober 2012 - 11:40

Rosa:

Ik krijg heimwee van jullie verhalen! Leuk geschreven en geniet ervan want voor je het weet is het allemaal weer geweest en dan zit je thuis met heimwee;) vergeet niet om Pad Thai te eten, zo lekkeer!

• 19 Oktober 2012 - 14:27

Neef Hylke:

Leuk om te lezen en foto's te zien. Wel beetje jaloers op zo'n mooie reis..
    Veel genieten daarzo, vooral van het heerlijke eten!
    Mochten jullie nog naar het noorden afreizen (met de nachttrein natuurlijk), dan zou je het dorpje Pai en omgeving nog kunnen opzoeken. Ik vond het destijds daar erg relaxed.
    Chok Dee!

• 25 Oktober 2012 - 22:12

Werry En Tiny:

Hoi Anke en Nienke,
    Wat maken jullie wat mee. Leuke, maar ook spannende dingen. 16 uur op een houten bankje in de trein, misschien zonder eten en drinken.Slapen achter een hokje. Zittend aan de kant van de weg en dan komt daar zomaar een vrouwtje die jullie ergens naar toebrengt.enz. Weet je wat ons opvalt dat jullie zoveel zien en zo snel gaan! Nemen jullie wel es een rustdag? We hopen het. Geweldig wat jullie doen, we denken aan jullie. Wel voorzichtighè!!
    Lieve groetjes van Werry en Tiny.