Plannen veranderen - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Nienke & Anke Oostenbrink & Scheper - WaarBenJij.nu Plannen veranderen - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Nienke & Anke Oostenbrink & Scheper - WaarBenJij.nu

Plannen veranderen

Door: Nienke en Anke

Blijf op de hoogte en volg Nienke & Anke

20 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Dao

Hoi!

Toen we ons vorige verslag schreven waren we nog in Ayutthaya, inmiddels zijn we in Pai, in het noorden van Thailand. We dachten dat we vanaf Ayutthaya naar Kao Yai national park zouden gaan, maar dat liep even anders. Toen we bij het treinstation aankwamen bleek het ritje daarheen geen 23 baht te kosten, maar 176 per persoon, dat was het avondtarief. Dit vonden we te duur, maar een hostel hadden we ook niet meer dus we moesten wel ergens naartoe. Toen hebben we maar besloten dat we de dertien uur durende (nacht)trein naar Chiang Mai zouden nemen, in de derde klasse. Na vier uur gewacht te hebben kwam de trein om twaalf uur eindelijk aan. Slapen ging nogal moeilijk, want in de derde klasse heb je alleen een pijnlijk bankje. Bovendien werd 13 uur 16 uur. Geradbraakt kwamen we de volgende dag aan op het station van Chiang Mai. Daar hadden we een hostel met zwembad, dus even fijn uitgerust. s Avonds gingen we naar een soort pleintje met live muziek en barretjes en daar ontmoetten we een jongen uit Zwitserland en een uit Nederland, waar we die avond gezellig met gepraat hebben. De dag erna hebben we een thaise massage gehad door vrouwen uit de gevangenis. Het was leuk maar af en toe nogal pijnlijk. Omdat het backpackerhostel waar we heen wilden steeds vol zat besloten we maar weer verder te gaan naar Mae Taeng. Met de bus werden we ergens afgezet aan een weg en we wisten niet waar we heen moesten. We wilden naar een groot meer dat ongeveer 20 kilometen verderop lag. Op een gegeven moment, toen we verslagen aan de kant van de weg zaten, kwam er een vrouwtje naar ons toe die zei dat haar zoon ons wel zou brengen, super aardig dus. In het meer hebben we lekker gezwommen. s Avonds konden we niet meer weg bij het meer, want er reed geen verkeer en alle hostels waren duur of vol, dus toen hebben we ons op de grond achter een hutje neergelegd. Er kwamen twee mannetjes naar ons toe en die zeiden dat we in hun restaurant op een tafel mochten slapen. Dus dat deden wij, maar slapen kwam er niet van. Wel zagen we s ochtends een supermooie zonsopgang. We kregen weer een lift terug en gingen met de bus verder naar Chiang Dao. Daar wilden we een slaapplaats zoeken, maar ook dit mislukte. We wilden nog een grot bekijken en gelukkig stopte er weer een auto die ons mee nam in de achterbak. Hele mooie omgeving daar trouwens! Dezelfde dag nog vertrokken naar Pai in een minibusje dat misselijkmakend door de bergweggetjes heen scheurde. Hier aangekomen bleek Pai een gezellig plaatsje, waar ongeveer de helft van de mensen reiziger is. Vooral ook veel dreadlocks en piercings hier. Gister hebben we een scooter gehuurd voor 2,50 en de hele dag in de omgeving rondgereden. Langs een canyon, een olifantenkamp, mooie dorpjes en watervallen gekomen en nog even gezwommen in die waterval. Echt superleuk zo'n scooter. Morgen gaan we met een twee daagse raftingtocht, waarbij we overnachten in de jungle, verder naar Mae Hong Son, een plek vlak bij Myanmar. Schijnt heel erg mooi te zijn daar en er leven nog veel bergstammen. We zijn nu eindelijk ook een beetje bruin geworden, want hier is de zon veel feller dan in de plaatsen hiervoor. Ook ontzettend heet hier dus, terwijl wij dachten dat het in het noorden kouder zou zijn, helaas. We vermaken ons nog steeds prima hier, maar soms missen we thuis wel een beetje. Gelukkig kunnen we af en toe skypen!

• 20 Oktober 2012 - 10:19

Baukje:

hoi,
    leuk hoor zo wat van jullie te lezen!
    vooral de foto's zijn erg mooi. maar al een beetje bruin? neuh.
    jullie worden goed gevolgd. al 765 keer bekeken.
    voorzichtig met dat raften en we kijken uit naar het volgende bericht.
    dikke tuut

• 20 Oktober 2012 - 16:02

Laurine:

Wauw! Klinkt echt super. Raar idee dat jullie er pas amper twee weken zijn en nu al zoveel gedaan hebben! Komt vast helemaal goed met de rest van de tijd, want er is genoeg te zien en beleven daar :) Veel plezier nog!
    Liefs

• 20 Oktober 2012 - 18:16

Roos:

Wat leuk weer om te lezen! En vooral ook leuk om wat foto's te zien.
    Jullie doen echt veel! En komen ook echt in een dag op een scooter langs een olifantenkamp, een canyon en watervallen, haha.
    Maar fijn dat er zoveel te zien is en veel plezier met jullie raftingtocht!
    xxx

• 20 Oktober 2012 - 18:16

Roos:

Wat leuk weer om te lezen! En vooral ook leuk om wat foto's te zien.
    Maar fijn dat er zoveel te zien is en veel plezier met jullie raftingtocht!
    xxx

• 20 Oktober 2012 - 20:09

Petra:

Hi anke en nienke. Wat een stoere meiden en wat een zoektocht steeds om de basisbehoeften te vervullen! Net als veel echte Thai wellicht. Goed te horen dat thuis ook fijn klinkt. Dat is t ook, maar een stuk minder spannend! Geniet ervan! Liefs van tuur, doeke, jinte en petra

• 20 Oktober 2012 - 23:12

Nynke Anna:

Hé, ik wist de avonturen natuurlijk al via Skype, behalve de misdadige vrouwen die jullie hebben gemasseerd, maar nu zie ik ook de foto's. Wat een fantastische foto van de zonsopgang, daar had ik echt graag bij willen zijn en die foto ook willen maken. Die trein is ook heel erg cool, had ik in willen zitten. Kortom, ik ben jaloers! Maar nu ben ik in Denemarken en hier is het ook mooi dus dat compenseert weer een beetje. Blijf voorzichtig en tot ziens/ luisteren. xx