Het vervolg - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nienke & Anke Oostenbrink & Scheper - WaarBenJij.nu Het vervolg - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nienke & Anke Oostenbrink & Scheper - WaarBenJij.nu

Het vervolg

Door: Nienke en Anke

Blijf op de hoogte en volg Nienke & Anke

31 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Weer even een update van de afgelopen dagen. Vanaf Pai hebben we naar Mae Hong Son geraft in twee dagen. We waren samen met een meisje uit Duitsland en een gids, die heel gestoord was en grappig. Na een dagje raften overnachtten we in een junglekamp. Daar hebben we een tochtje door de jungle gemaakt en een waterval gezien. Er werd voor ons gekookt en we hebben de hele avond gekaart, omdat Anke het spel in het begin steeds verloor, noemde onze gids Anke de rest van de reis asshole, heel grappig. Op de tweede dag kwamen we langs een rots van 10 meter hoog, waar we vanaf zijn gesprongen. Later hebben we ook nog gezwommen, waarna we nauwelijks weer de boot in konden komen en als sulletjes achter de boot aan dreven. De tocht was heel leuk en we raften door een hele mooie omgeving. Hierna kwamen we aan in Mae Hong Son. Het stadje was niet heel boeiend, we hebben er twee nachtjes geslapen. Wel hebben we een scooter gehuurd en gingen we op zoek naar een zwembad, want we waren oververhit. Na twee uur zoeken vonden we eindelijk een resort waar we voor 50 cent mochten zwemmen, echt verukkelijk! Hierna al even zo fijn pasta gegeten, want van rijst waren we zat (en zijn we nog steeds een beetje). De volgende ochtend zijn we naar de longneck's gereden, dat is een inheemse stam die door middel van ijzeren ringen hun nek probeert op te rekken, heel apart maar wel mooi. Onderweg staken we vele riviertjes over en kwamen we olifanten tegen. Na twee dagen wilden we weer richting Chiang Mai en kochten een buskaartje. We waren om drie uur op het station, want dan zou een bus gaan. De bus was echter vol en we moesten tot acht uur wachten, dat was echt een ramp. We waren moe, het was heet, we konden nergens heen, we waren chagrijnig en we hadden honger. Slenterend gingen we door de brandende zon en toen hebben we ons volgepropt, heel fijn. De busreis erna was een hel. Zelfs Anke paste niet in de bus en hij was propvol, zelfs op de grond lagen mensen. Negen uur lang hadden we pijn en lagen we opgevouwen. Gelukkig overleefden we het. We waren weer in Chiang Mai en vanaf daar gingen we naar Chiang Rai. Daar hebben we twee nachten in een junglekamp overnacht in de bergen ten noorden van Chiang Rai. Hier waren we samen met italiaans stel dat we ontmoet hadden in de bus. We sliepen in een houten hutje met een stenen bed, maar de omgeving was heel mooi en het was een bijzondere ervaring. We hebben samen met drie kleine locale jongetjes nog in een waterval gezwommen. Ze leken schattig maar pakten later onze camera en knepen en porden ons, we zijn dus maar gevlucht, haha. Bij Chiang Rai hebben we nog een hele bijzondere tempel gezien. Hij was helemaal wit en er zaten duizenden spiegeltjes op de buitenkant.
Nu zijn we weer in Chiang Mai, voor de derde keer. Dit keer zitten we in het leuke hostel waar we eerst niet terecht konden. Het is heel gezellig, er zijn veel mensen en de kamer is goedkoop. Vanmorgen hebben we een facial treatment gedaan, waarbij onze gezichten gemasseerd werden, bemodderd, bekomkommerd en beyoghurt, heel fijn! We hebben vandaag ook al twee keer pannenkoeken gegeten en gister ook al. Morgenochtend vertrekken we naar Laos. We gaan de Mekong over met de slowboot en als het goed is zijn we dan over drie dagen in Luang Prabang. We zijn benieuwd en hebben ook wel zin om naar een ander land te gaan!

• 31 Oktober 2012 - 11:13

Anke:

Haha, echt supergrappig om jullie verhalen te lezen
    Leuk om te lezen dat jullie veel meemaken en zien. Echte avonturiers! :)

• 31 Oktober 2012 - 11:49

Baukje:

hoi,
    wat superleuk om weer wat van jullie te horen.
    en ook zo'n lekker lang stuk!
    veel plezier in laos.
    dikke tuut

• 31 Oktober 2012 - 12:05

Richard:

Kijk eens aan, eindelijk naar het schitterende Laos......Luang Prabang is geweldig mooi en het uitzicht vanaf Mount Phousi is prachtig.....daarna door naar Vang Vieng zeker???...ook heel erg mooi ( de omgeving tenminste ) maar wel oppassen daar he:)
    Als jullie zuidelijk gaan met de bus....dus naar Vang Vieng en Vientiane let er dan wel op dat je een goeie bus neemt, de rit gaat namelijk door de bergen, wegen zijn niet super en de buschauffeurs zijn soms erg ruig....een busreis overdag naar het zuiden is ook echt aan te bevelen i.p.v de nachtrit!!!

groetjes Richard

• 01 November 2012 - 09:57

Fokelien:

Hallo Anke & Nienke,
    Wij volgen jullie al vanaf het begin hoor,maar hadden nog niet gereageerd: dat doen we dus nu, dan weten jullie dat. Wat hebben jullie al veel meegemaakt! Wat een avonturen! En wat een hitte! En nog steeds niet ziek, zwak of misselijk ... houen zo!
    Geniet ervan en pas goed op jezelf en neem vooral de goeie buschauffeur mee!
    Doeg,
    Bert, Dideke & Fokelien

• 02 November 2012 - 23:29

Ida:

Hé Nienke, fijn om jullie verhalen te lezen. Kunt het wel allemaal zo neerkrabbelen; maar 't is niet niks. Lekker avontuurlijk. Ga zo door en ..... ( moederlijk advies, vul zelf maar in). Alles gaat hier z'n gangetje. Hebben ze ook Sinterklaas daar of alleen maar TaaiTaai (hahaha).
    Liefs van ons allen. Garry, Ida, Mitch & Colyn